Prawny i Kadr


Wydział Prawny i Kadr dla Dzielnicy Wawer
Urszula Kosakowska
p.o. Naczelnika Wydziału Prawnego i Kadr
ul. Żegańska 1, pok. 520
tel.: 22 44 36 825
e-mail: ukosakowska@um.warszawa.pl
Do zakresu działania Wydziału Prawnego i Kadr dla Dzielnicy Wawer należy – z wyłączeniem spraw, które na podstawie Regulaminu Urzędu należą do właściwości Biura Prawnego - obsługa prawna Rady Dzielnicy, Zarządu Dzielnicy, Urzędu Dzielnicy i Delegatur, a także prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu Dzielnicy oraz dyrektorów Jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, łącznie z dyrektorami instytucji kultury przekazanych do kompetencji Dzielnicy, w tym wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach przekazanych do kompetencji Dzielnicy.
Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Obsługi Prawnej
04-713 Warszawa
ul. Żegańska 1, pok. 507, 508
tel.: 22 44 36 828
fax. 22 44 37 034
e-mail: wawer.wpkop@um.warszawa.pl
Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Obsługi Prawnej, wchodzącego w skład Wydziału Prawnego i Kadr dla Dzielnicy Wawer, należy obsługa prawna Urzędu Dzielnicy oraz prowadzenie innych spraw przekazanych Regulaminem Urzędu, w szczególności:
1) wydawanie opinii prawnych oraz udzielanie porad i konsultacji prawnych w sprawach przekazanych do kompetencji Dzielnicy;
2) wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach przekazanych do kompetencji Dzielnicy, z wyłączeniem zadań zastrzeżonych dla Biura Prawnego, w tym wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach:
a) dotyczących nieruchomości położonych na terenie Dzielnicy, w tym nieruchomości Skarbu Państwa reprezentowanego przez Prezydenta,
b) o ogłoszenie upadłości podmiotów, o których mowa w art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. z 2012 r. poz. 1112, z późn. zm.) mających siedzibę na obszarze Dzielnicy, bez względu na wysokość wierzytelności m.st. Warszawy,
c) roszczeń m.st. Warszawy z tytułu nakładów należnych m.st. Warszawie poniesionych przez m.st. Warszawę lub jego poprzednika prawnego – Skarb Państwa na budynki położone na obszarze Dzielnicy, zwrócone byłym właścicielom w związku z art. 5 dekretu z dnia 26 października 1945 r. o własności i użytkowaniu gruntów na obszarze m.st. Warszawy (Dz. U. Nr 50, poz. 279, z późn. zm.), jak również powództw związanych ze skutkami zwrotu przedmiotowych nieruchomości, w tym powództw wzajemnych oraz powództw o odszkodowania, bez względu na wartość przedmiotu sporu;
3) monitorowanie zmian zachodzących w przepisach prawnych;
4) prowadzenie rejestrów związanych z realizacją zadań Wydziału, w tym rejestrów spraw sądowych oraz terminów sądowych;
5) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów, senatorów oraz radnych w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
6) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia skargi lub wniosku w zakresie zadań realizowanych przez Wydział, udostępnianie informacji publicznej na wniosek oraz przygotowywanie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych;
7) opracowywanie projektu planu wydatków budżetu m.st. Warszawy dotyczącego obsługi prawnej Urzędu Dzielnicy;
8) dokonywanie okresowych analiz i sprawozdawczości w obszarze działania Wydziału.
Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Kadr
04-713 Warszawa
ul. Żegańska 1, pok. 509, 510
tel.: 22 44 36 820
fax. 22 44 37 008
e-mail: wawer.wpkok@um.warszawa.pl
Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Kadr, wchodzącego w skład Wydziału Prawnego i Kadr dla Dzielnicy Wawer, należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu Dzielnicy oraz dyrektorów Jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, łącznie z dyrektorami instytucji kultury, przekazanych do kompetencji Dzielnicy, w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
2) realizacja polityki kadrowej Urzędu Dzielnicy w zakresie rekrutacji, selekcji, systemu ocen oraz systemu szkoleń;
3) gospodarowanie etatami i funduszem płac w Urzędzie Dzielnicy, w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
4) prowadzenie spraw pracowników Urzędu Dzielnicy związanych z realizacją regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
5) planowanie i organizacja szkoleń, dokształcania oraz doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu Dzielnicy;
6) organizowanie praktyk studenckich, wolontariatu oraz staży dla bezrobotnych we współpracy z Urzędem Pracy m.st. Warszawy;
7) organizowanie ślubowania dla pracowników Urzędu Dzielnicy;
8) współpraca z Biurem Kadr i Szkoleń w zakresie organizacji służby przygotowawczej dla pracowników Urzędu Dzielnicy;
9) opracowywanie projektu planu wydatków budżetu m.st. Warszawy dotyczącego wynagrodzeń, szkoleń i wydatków osobowych, nie zaliczanych do wynagrodzeń pracowników Urzędu Dzielnicy;
10) współpraca ze służbą bezpieczeństwa i higieny pracy Biura Kadr i Szkoleń, dotycząca realizacji w Urzędzie Dzielnicy przepisów BHP, w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy;
11) wprowadzanie do Biuletynu Informacji Publicznej m.st. Warszawy informacji, dotyczących procesu rekrutacji oraz ich zatwierdzanie;
12) prowadzenie ewidencji czasu pracy, analiza wykorzystania czasu pracy oraz kontrola przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników Urzędu Dzielnicy;
13) dokonywanie okresowych analiz i sprawozdawczości w obszarze działania Wydziału;
14) prowadzenie rejestrów związanych z realizacją zadań Wydziału;
15) współpraca z zakładowymi organizacjami związkowymi w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy;
16) współpraca z Głównym Urzędem Statystycznym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz innymi jednostkami w zakresie działania Wydziału;
17) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia skargi lub wniosku w zakresie zadań realizowanych przez Wydział, udostępnianie informacji publicznej na wniosek oraz przygotowywanie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych;
18) realizacja innych spraw określonych w pełnomocnictwach i upoważnieniach udzielonych członkom Zarządu Dzielnicy lub pracownikom Urzędu Dzielnicy.