Dzielnica Wawer - Narodowy Spis Powszechny

Narodowy Spis Powszechny

Wersja do wydrukuWersja PDF
01.04.2021
Niebieska grafika z napisem "Spełnij swój obowiązek i spisz się na spis.gov.pl" oraz "Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań trwa od 1 kwietnia do 30 września 2021 r."

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań jest przeprowadzany co 10 lat. Ostatni spis odbył się w 2011 roku. Tegoroczny rozpoczął się 1 kwietnia i potrwa do 30 września br. 

Spis Powszechny dostarcza urzędom statystycznym szczegółowych informacji o liczbie ludności i jej rozmieszczeniu, strukturze demograficznej i zawodowej, sytuacji ekonomicznej i społecznej gospodarstw domowych wraz z informacją o ich warunkach mieszkaniowych.

Obowiązkiem spisowym są objęte osoby fizyczne stale zamieszkałe i czasowo przebywające w mieszkaniach, budynkach i innych zamieszkanych pomieszczeniach nie będących mieszkaniami na terenie Polski, osoby fizyczne nie mające miejsca zamieszkania. Obowiązkowi spisowemu podlegają również mieszkania, budynki, obiekty zbiorowego zakwaterowania i inne zamieszkane pomieszczenia nie będące mieszkaniami.

 

Jak się spisać

Spisać możemy się na kilka sposobów: przez internet, telefonicznie, bezpośrednio. Najbezpieczniejsze i najszybsze jest skorzystanie z aplikacji spisowej na stronie internetowej Narodowego Spisu Powszechnego. Osoby, które nie mają w domu komputera i internetu, mogą zgłosić się do urzędu dzielnicy i skorzystać z punktu do samospisu internetowego. Przez infolinię (22) 279 99 99 można spisać się telefonicznie.  


W sobotę 11 i 25 września 2021 r. w godz. 9:00-13:00, w 18 punktach w całej Warszawie, będzie można skorzystać z możliwości dokonania samospisu w ramach trwającego Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. Wyznaczeni pracownicy Delegatur Biura Administracji i Spraw Obywatelskich usytuowanych w Urzędach dzielnic m.st. Warszawy będą obsługiwać osoby, które do tej pory nie miały takiej możliwości.

Poniżej znajduje się lista z adresami wszystkich 18 punktów:

  1. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Bemowo (ul. Powstańców Śląskich 70, 01-381 Warszawa);

  2. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Białołęka (ul. Modlińska 197, 03-122 Warszawa);

  3. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Bielany (ul. Stefana Żeromskiego 29, 01-882 Warszawa);

  4. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Mokotów (ul. Rakowiecka 25/27, 02-517 Warszawa);

  5. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17a ,02-021 Warszawa);

  6. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Praga-Południe (ul. Grochowska 274, 03-841 Warszawa);

  7. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Praga-Północ (ul. ks. Ignacego Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa);

  8. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Rembertów (al. gen. A. Chruściela "Montera" 28, 04-401 Warszawa);

  9. Wydział Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów Właściwy dla Dzielnicy Śródmieście (ul. Leona Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa);

  10. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Targówek (ul. Ludwika Kondratowicza 20, 00-983 Warszawa);

  11. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ursus (ul. Plac Czerwca 1976 r. nr 1, 02-495 Warszawa);

  12. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ursynów (al. Komisji Edukacji Narodowej 61, 02-777 Warszawa);

  13. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wawer (ul. Żegańska 1, 04-713 Warszawa);

  14. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wesoła (ul. 1 Praskiego Pułku 33, 05-075 Warszawa);

  15. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wilanów (ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa);

  16. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Włochy (al. Krakowska 257, 02-133 Warszawa);

  17. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wola (al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa);

  18. Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Żoliborz (ul. Juliusza Słowackiego 6/8, 01-627 Warszawa). 

 


Osoby, które nie mają możliwości dokonania samospisu, mogą skorzystać z wywiadu przeprowadzonego bezpośrednio lub telefonicznie przez rachmistrza spisowego.

Aby potwierdzić tożsamość rachmistrza wystarczy: 

 


Stanowisko samospisowe dla głuchoniemych

Osoby, które nie mają możliwości dokonania samospisu, mogą skorzystać z wywiadu przeprowadzonego bezpośrednio lub telefonicznie przez rachmistrza. Jednak dla osób głuchoniemych ten wymóg jest nie do zrealizowania, gdyż komunikują się tylko z osobami posługującymi się polskim językiem migowym. Pytania w kwestionariuszu dla części z nich mogą być niezrozumiałe, gdyż język migowy różni się od języka polskiego.

Dlatego Urząd m.st. Warszawy 1 kwietnia uruchomi stanowisko samospisowe przystosowane dla osób głuchoniemych, które posługują się polskim językiem migowym lub korzystają z systemu języka migowego.

Punkt ten będzie czynny codziennie w Urzędzie m.st. Warszawy, przy ul. Kruczkowskiego 2, sala obsługi 0.28, stanowisko nr 5, w godz. 9.00-15.00. By skorzystać ze stanowiska samospisowego, należy wcześniej się umówić pod adresem e-mail: nsp2021@um.warszawa.pl. Stanowisko samospisowe dla osób głuchoniemych znajduje się na parterze budynku, w sali obsługi Biura Administracji i Spraw Obywatelskich.

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań przeprowadza Główny Urząd Statystyczny.

  • Warszawa 191115
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Oceń pracę urzędu
  • Druki do pobrania